Основними характеристиками акустичних систем є:
Ефективний робочий діапазон частот — це діапазон частот, в межах якого рівень звукового тиску знаходиться не нижче деякої заданої величини.
Нерівномірність амплітудно-частотної характеристики (АЧХ) — це параметр, який вказує на те, наскільки рівномірно по амплітуді відбувається відтворення різних частот сигналу. Ідеальною АЧХ є пряма лінія, але на практиці АЧХ має багато піків і провалів, які пов'язані з неідеальної електричних компонентів, таких як динаміки, фільтри в акустичекой системі, наявність зворотного зв'язку і т. д., і неідеальної акустичних властивостей корпусу акустичних систем (вібрація, резонанси, взаємодія дифузорів динаміків з повітряним середовищем і ін). Ступінь нерівномірності АЧХ характеризується відношенням величини максимального звукового тиску до величини мінімального звукового тиску і виражається в дБ (децибел). Кращі акустичні системи Hi-Fi в діапазоні 100-8000 Гц мають нерівномірність АЧХ близько 2 дБ, якщо нерівномірність досягає 10-15 дБ і більше, це говорить про те, що звучання такої акустичної системи чи буде нагадувати реальний звук. На краях робочого діапазону нерівномірність АЧХ більше, ніж у середині. Мале значення нерівномірності АЧХ для діапазону 100-8000 Гц ще не означає, що це хороша акустична система. Все одно її треба слухати.
Параметр характеристики спрямованості дозволяє оцінити рівень звукового тиску в залежності від кута повороту акустичної системи навколо своєї робочої осі. Вона представляється у вигляді діаграми спрямованості. Це дозволяє вибрати напрямок акустичної системи для більш ефективного озвучування, тобто найбільшу звуковий тиск буде відчуватися в межах певного кута. Тому, приміром, для збільшення рівня гучності сателіти (СЧ/ВЧ акустичні системи) встановлюються на штативах.
Чутливістю називається рівень звукового тиску, що розвивається гучномовцем на відстані 1 метра від акустичної системи при подачі на нього електричного сигналу частотою 1000 Гц і потужністю 1 Вт. Вимірюється чутливість в дБ (1Вт/1м). Чим вище чутливість акустичної системи, тим велику гучність можна отримати при однаковому рівні потужності, що підводиться. Від значення чутливості залежить динамічний діапазон акустичної системи, або іншими словами, її здатність відтворювати звуки різної гучності.
Коефіцієнт нелінійних спотворень — це параметр, що визначає ступінь спотворення вихідного сигналу причини появи в ньому додаткових спектральних складових. Впливати на це може довжина, матеріал і переріз проводів від підсилювача до акустичної системи, фільтри і динаміки в акустичній системі, наведення та ін Так як акустична система вносить максимальні спотворення (від 1 до 10% і вище) звуковий тракт, то в основному якість звуку залежить саме від акустичної системи, а не від підсилювача потужності, коефіцієнт нелінійних спотворень якого — десяті й соті частки відсотка.
Потужність акустичної системи — це параметр, що визначає рівень звукового тиску і динамічний діапазон. Невеликий динамічний діапазон зменшує різницю між різними рівнями гучності, які часто зустрічаються, наприклад, у симфонічній і важкій музиці, коли раптово повинні бути виконані дуже гучні звуки, тому ефект відтворення цих звуків буде втрачено. Популярна і електронна музика найчастіше працюють з потужністю та рівнем звукового тиску, ніж з рівнем гучності, який в основному знаходиться в певному невеликому діапазоні. Часто поняття потужності та гучності акустичної системи ототожнюють, але це не вірно. Потужність — це електричний параметр, який визначає, яку підводиться потужність може витримати дана акустична система, в той час як гучність — це акустичний параметр, який сприймається органами слуху людини і визначається чутливістю акустичної системи. Як відомо, потужність пов'язана з силою струму, тому збільшення підводиться до акустичної системи потужності збільшує струм, що протікає в проводі котушці динаміка, що призводить до його нагрівання. Отже, якщо подача потужності на акустичну систему, тобто збільшення гучності на підсилювачі, підніметься вище максимального рівня, обмотка котушки динаміка через певний проміжок часу перегріється і згорить (замкне). Щоб уникнути подібних ситуацій акустичні системи оснащують схемою захисту від перевищення рівня сигналу і теплоотводами для потужних котушок низькочастотних динаміків.
У практичній діяльності найчастіше використовують номінальну потужність (RMS), яка дозволить акустичній системі працювати довго без будь-яких наслідків. Іноді на музичних центрах та ін. малюють PMPO (повна пікова потужність) – 200 і навіть 1000 Вт, але не варто звертати увагу на подібні написи, які є просто рекламним ходом багатьох виробників.
Опір, або повне електричне опір акустичної системи, має стандартизовані значення – 4, 8 і 16 Ом. Цей параметр безпосередньо має вплив на вибір підсилювача потужності. Потрібно дивитися, щоб опір акустичної системи було дорівнює або більше (але не менше!) вихідного опору підсилювача потужності. Підсилювач потужності— це потужнострумової пристрій, який, на відміну від малопотужних, або слабкострумових пристроїв, що мають запас по основним параметрам — сила струму, потужність розсіювання та ін. — кратним (4-5 разів). Такий запас потужності неможливо забезпечити в підсилювачах потужності, адже чим більша потужність, тим дорожче за ціною елементи, тобто вартість підсилювача буде вкрай високою при закладеному запасі 4-5 разів. Тому запас підсилювача потужності по основним параметрам відносно невисокі, а його потужний вихідний каскад розрахований на роботу з певними струмами, потужністю розсіювання і, відповідно, певним навантаженням, наприклад, 8 Ом. Якщо акустичний опір системи менше вихідного опору підсилювача, необхідно послідовно з'єднати кілька акустичних систем так, щоб загальний опір навантаження було рівне або більше вихідного опору підсилювача потужності. На практике нагрузка усилителя — это такая комплексная величина, которая зависит от частоты сигнала, его уровня, состояния соединительных кабелей и многого другого, в результате чего сопротивление нагрузки может уменьшаться ниже номинального значения выходного сопротивления усилителя мощности. Именно по этой причине очень важно принять все меры, чтобы защитить усилитель от этого и других моментов, так как это будет иметь прямое влияние на надежность его работы.
Якщо опір акустичної системи буде більше вихідного опору підсилювача потужності, то останній не зможе розвинути необхідну потужність для отримання потрібного рівня гучності, але акустичні системи будуть працювати в комфортному режимі.
Практично всі концертні підсилювачі можуть працювати в мостовому режимі, коли є 1 моноканал подвоєною потужності. У такому випадку потрібно уточнити вихідний опір підсилювача в цьому режимі, щоб правильно погодити з ним опір акустичної системи.